Klantenservice - Retourneren

  1. Kan ik mijn artikel retourneren?
  2. Welke artikelen kunnen niet geretourneerd worden?
  3. Krijg ik mijn volledig aankoopbedrag retour?
  4. Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren van de bestelling?
  5. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
  6. Kan ik mijn artikel ruilen?
  7. Waarom krijg ik een tegoedbon?
  8. Mijn product is kapot. Wat nu?

Kan ik mijn artikel retourneren?

Ja, je kunt onbeschadigde artikelen tegen bepaalde voorwaarden retourneren (zie o.a. vraag 2). Is het artikel beschadigd, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen over garantie.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Muisje Sensitief niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Voorwaarden
Je kunt onbeschadigde artikelen retourneren als:

  • je het artikel retourneert binnen de zichttermijn van 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na verzending van jouw bestelling.
  • het artikel in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking is.
  • je de (kopie) factuur meestuurt in de verpakking.
  • Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je het artikel eerst retour meldt via onze klantenservice.


Welke artikelen kunnen niet geretourneerd worden?

Een aantal artikelen kunnen niet geretourneerd worden of alleen onder bepaalde voorwaarden. Dat zijn:

Cobber halsdoeken kunnen na het verbreken van het zegel om hygiënische redenen niet worden geretourneerd. Zijn ze nog in verpakking en is het zegel niet verbroken? Dan kunnen ze wel terug binnen 14 dagen na aankoop.
Sokken kunnen om hygiënische redenen alleen worden geretourneerd als ze ongepast en de labels in goede staat en onbeschadigd zijn.
Oordoppen van elk willekeurig merk kunnen na aankoop niet geretourneerd worden om hygiënische redenen.
Kauwkettingen en armbanden zoals bijtbuisjes, Chewelry, Chewigem en Gumigem kunnen om hygiënische redenen alleen geretourneerd worden als ze ongebruikt (geen kauwsporen) zijn en (in geval van Chewigem/Gumigem) in originele verpakking.


Krijg ik mijn volledig aankoopbedrag retour?

Indien je de volledige bestelling retourneert en de retour gestuurde bestelling voldoet aan alle voorwaarden, dan krijg je het volledige aankoopbedrag retour inclusief verzendkosten welke je bij je bestelling betaald hebt. Indien je een deel van de bestelling retourneert en de retour gestuurde artikelen voldoen aan alle voorwaarden, dan ontvang je het besteedde aankoopbedrag voor de retour gestuurde artikelen middels een tegoedbon of middels terugstorting, exclusief verzendkosten en overgebleven artikelen.


Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren van de bestelling?

Indien je hebt besloten om een bestelling of een deel van een bestelling terug te sturen, dan dien je zelf zorg te dragen voor de verzendkosten. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat je zelf aansprakelijk bent voor het retourneren. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed. Geef deze ook eventueel door aan Muisje Sensitief zodat beide partijen op de hoogte zijn van de retourzending.


Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij de retouraanvraag hebben verwerkt, gelden de volgende terugstorttermijnen:

iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: vijf werkdagen
Vooraf betaald: vijf werkdagen.


Kan ik mijn artikel ruilen?

Het is mogelijk een artikel te vervangen als:

  • je een defect of beschadigd artikel hebt ontvangen
  • je een verkeerd artikel heeft ontvangen
  • het artikel niet compleet is

Je kunt artikelen binnen de zichttermijn ook retourneren en opnieuw bestellen.


Waarom krijg ik een tegoedbon?

Indien je een product binnen de vastgestelde zichttermijn retourneert heb je recht op teruggave van het door jou betaalde bedrag inclusief verzendkosten (indien je je volledige bestelling retour stuurt en enkel voor de bij je bestelling betaalde verzendkosten).

Wanneer het gaat om een defect product, of beschadigde levering, ontvang je de betaalde aankoopbedrag retour op je bankrekening.

Indien je de bestelling, of een deel van de bestelling retourneert omdat het product niet aan de verwachtingen heeft voldaan, maar je zit buiten de wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen, ontvangt je een tegoedbon welke je kunt besteden in onze webshop (let op, je dient het bedrag welke op de tegoedbon staat in één keer te verrekenen met een volgende aankoop).


Mijn product is kapot. Wat nu?

Helaas komt het wel eens voor dat een product defect raakt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Heb je een product ontvangen wat beschadigd is?
    Meldt dit dan binnen 24 uur na ontvangst en wij sturen je z.s.m. een nieuw product toe. Het beschadigde product mag je dan terug sturen waarbij de verzendkosten voor onze rekening zijn.
  • Heb je een product wat defect raakt binnen de wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen?
    Dan kan je het product terugsturen en ontvang je hiervoor van ons een vervangend artikel of we storten je aankoopbedrag hiervoor terug. In beide gevallen betalen wij de door jou gemaakte verzendkosten hiervoor.
  • Heb je een product wat defect raakt buiten de wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen?
    Dan kan je uiteraard ook het product terugsturen maar in dit geval wordt het product door de leverancier beoordeelt. De leverancier bepaald of het defecte product garantie is of dat dit een gebruikersfout is. Indien het garantie betreft ontvang je het aankoopbedrag van dit product plus je gemaakte verzendkosten retour. Is dit een gebruikersfout dan gaan we samen op zoek naar een passende oplossing maar ontvang je het aankoopbedrag en gemaakte verzendkosten niet retour.


Onze merken

Veilig betalen metBetaling

Getoonde prijzen zijn inclusief BTW | KVK 58998225